Poradnik dla lekarza jak zacząć: e-Recepty

e-Recepty

Obowiązkowa e-Recepta już od stycznia 2020 r.

Już 8 stycznia 2020 r. nadejdzie moment kiedy lekarze prowadzący indywidualne praktyki, jak i duże placówki medyczne obligatoryjnie rozpoczną wystawianie elektronicznej recepty (e-Recepty). Od początku 2019 r. liczba podmiotów oraz specjalistów prowadzących samodzielną, prywatną działalność, która wystawiła już ten typ dokumentu stale wzrasta. Lekarze przygotowują się na początek 2020 r., kiedy obowiązek wystawiania e-Recepty wejdzie w życie. Aby być odpowiednio przygotowanym na tę zmianę zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem: Jak zacząć wystawiać e-Recepty z systemem Medfile® EDM.

Certyfikaty do wystawienia e-Recepty w systemie Medfile® EDM

Aby e-Recepta mogła zostać wystawiona przez lekarza, lekarza dentystę, pielęgniarkę, położną lub podmiot leczniczy, konieczne jest dołączenie do platformy e-Zdrowie (P1) prowadzonej przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Tam należy wypełnić wniosek na stronie internetowej https://rpwdl.csioz.gov.pl.

Drugim z istotnych elementów jest posiadanie certyfikatu, który możliwy jest do pobrania na platformie ZUS (Platforma Usług Elektronicznych) https://www.zus.pl/pue, niezbędnego do podpisania e-Recepty i e-Zwolnienia. Tego typu certyfikat powinien posiadać każdy lekarz, który wystawia e-Zwolnienia pacjentom.

Następnie w systemie Medfile® EDM należy dokonać odpowiednich ustawień. W tym celu w zakładce „Moje konto” należy nacisnąć w panel „NFZ- Ustawienia”:

  • W górnym widoku wybieramy poziom e-Recepty P1- CSIOZ;
  • Pierwszym zadaniem jest kliknięcie polecenia: „Wgraj certyfikat kwalifikowany lub ZUS”;
  • Pliki są zapisane na dysku komputera (otrzymaliśmy je po założeniu konta na PUE ZUS), składają się z imienia i nazwiska oraz daty i godziny wygenerowania pliku. Należy wybrać przycisk „Otwórz” w celu wgrania certyfikatu ZUS;
  • Program Medfile® EDM wysyła komunikat o poprawnym wgraniu certyfikatu;
  • Wcześniej nadane hasło do certyfikatów trzeba wpisać w miejscu „Hasło certyfikatu użytkownika”;
  • Analogicznie postępujemy z wgraniem certyfikatów TLS oraz WSS;

*Aby łatwiej móc znaleźć pliki certyfikatów warto zauważyć, że posiadają one rozszerzenie .pfx lub .p12;

  • Kolejny krok to wpisanie „Identyfikatora nadanego przez P1”, identyfikator został wysłany w mailu po zarejestrowaniu się do RPWDL;
  • W Wyszukiwarce Podmiotów Leczniczych należy sprawdzić dokładne dane placówki i uzupełnić je w celu umożliwienia wystawienia e-Recepty;

* REGON praktyk lekarskich jest 9-cio cyfrowy, natomiast podmiotów leczniczych 14-sto cyfrowy, numer telefonu należy podać w formie bez spacji, bez znaków +/-

  • Na końcu należy sprawdzić poprawność danych, jeśli dane zostały wprowadzone prawidłowo pojawi się komunikat: „Połączenie zostało nawiązane poprawnie” i ZAPISAĆ ZMIANY.

Szybkie wystawienie e-Recepty w Medfile® EDM

Z wdrożonym modułem e-Recepty i wgranymi certyfikatami: ZUS, TLS, WSS do systemu Medfile® EDM, można szybko i bez komplikacji wystawić pacjentowi elektroniczny dokument:

  • W systemie Medfile® EDM wybieramy konkretnego pacjenta z zakładki „Wizyty” oraz otwieramy jego wizytę;
  • Z prawej strony klikamy polecenie „Dodaj receptę”;
  • Wybieramy rodzaj recepty spośród dwóch: Rp oraz Rpw;
  • Wpisujemy nazwę leku lub substancji, na którą ma być wystawiona recepta, program ułatwia nam wypisywanie poprzez rozwijaną listę autopodpowiedzi nazw leków;
  • e-Recepta musi zostać uzupełniona o: dawkowanie, czas przyjmowania i procent refundacji leku, rynkową cenę oraz liczbę opakowań;
  • Poprawność e-Recepty zostaje sprawdzona poprzez przycisk „Zweryfikuj poprawność recepty”;
  • Po poprawnym wystawieniu otrzymujemy komunikat: „Weryfikacja przeszła poprawnie”;
  • e-Recepta może zostać wysłana do CSIOZ poprzez naciśnięcie „Wyślij do CSIOZ”.

W systemie Medfile® EDM do prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów e-Recepta może zostać dodatkowo wydrukowana, specjalista ma możliwość przejrzenia wszystkich wystawionych dla pacjenta recept oraz przesłania dokumentu anulowania e-Recepty.

Czemu służy e-Recepta?

Wystawianie elektronicznych recept ma na celu usprawnienie procesu realizacji recept, zarówno przez lekarzy, pacjentów jak i farmaceutów. Dzięki przejściu na system elektroniczny resort zdrowia chce ograniczyć błędy związane z nieczytelnością recept jak również wystawianiem fałszywych dokumentów. Ułatwieniem będzie też platforma dla pacjentów, na której ci będą mogli sprawdzić, jakie recepty zostały dla nich wystawione oraz przez jakiego lekarza. Dzięki platformie będzie można zrealizować e-Receptę bez konieczności okazywania papierowego dokumentu.


Rejestry medyczne – innowacje w ochronie zdrowia

Rejestry medyczne

Rejestry medyczne dla lekarzy i pacjentów

Pacjenci, przede wszystkim Ci, którzy borykają się z chorobami przewlekłymi mogą najbardziej skorzystać na wprowadzeniu rejestrów medycznych w Polsce. Jest to rozwiązanie dające szerokie możliwości diagnostyczne, konsultacyjne jak również badawcze w kontekście weryfikacji skuteczności działania leków i typów terapii u poszczególnych grup pacjentów.

Dlaczego rejestry medyczne?

Polskiej służbie zdrowia jest potrzebny scentralizowany i ogólnodostępny dla specjalistów system informacji o konkretnych przypadkach działań niepożądanych, występowania zintensyfikowanych ognisk chorobowych, gromadzenia informacji o czynnikach sprzyjających chorobom. Brak takiego systemu powoduje:

  • ograniczenie możliwości wskazywania najlepszych rozwiązań w leczeniu pacjentów,
  • hamowanie możliwości komunikacyjnych pomiędzy specjalistami z obszaru całego kraju,
  • finansowanie nieskutecznych działań terapeutycznych i funkcjonowanie ich na rynku ze stratą dla płatnika.

Rejestry medyczne z powodzeniem funkcjonują już w Europie Północnej – kraje nordyckie, Włochy jak również nasz południowy sąsiad Czechy. Odpowiednia jakość rejestrów wprowadzi poziom monitorowania stanu zdrowia Polaków na wyższy poziom.

Rejestry jako element wsparcia dla badań klinicznych

Wykorzystanie danych z rejestrów medycznych może posłużyć w trakcie badań klinicznych nad nowymi produktami medycznymi, jako jeden z dowodów praktycznego stosowania konkretnego leku, urządzenia, terapii i jej skutków. Nierzadko uczestnicy badań klinicznych są wysoce zmotywowani i dobrani na potrzeby badania. Bezpośrednie dowody oparte wyłączne na badaniach klinicznych mogą odbiegać jakościowo od dowodów zgromadzonych na materiałach zastanych – danych z rejestrów medycznych, dlatego są one doskonałym i niezależnym źródłem wiedzy dla lekarzy i badaczy.

Pilne potrzeby utworzenia rejestrów medycznych w Polsce

Aktualne zapotrzebowanie na utworzenie rejestrów medycznych w Polsce jest duże. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę zachorowań wśród Polaków związanych z:

  • układem krążenia,
  • zaburzeniami psychicznymi,
  • ośrodkowym układem nerwowym,
  • zmianami nowotworowymi;

należy niezwłocznie zacząć tworzyć wysokiej jakości elektroniczne rejestry medyczne dostępne dla specjalistów.

Systemy dobrze przygotowane dla lekarzy

Aby móc prowadzić rejestry medyczne wysokiej jakości, trzeba korzystać z dobrze zorganizowanych systemów, takich jak np. eCRF.biz™, który umożliwia prowadzenie obserwacji przez wiele jednostek w tym samym czasie, rejestrację przypadków niepożądanych, zgodność z Title 21 CFR Part 11, zarządzanie dokumentacją badawczą, randomizację danych, monitoring badań on-site, jak również szkolenia dla badaczy.

Zapraszamy do zapoznania się z innowacjami eCRF.biz™ w ramach wdrożenia rejestrów medycznych.


Niekomercyjne badania kliniczne – czym są?

Niekomercyjne badania kliniczne

 
Forma

Badania kliniczne w Polsce realizuje się w dwóch formach: komercyjnych badań klinicznych i niekomercyjnych badań klinicznych. Są one ważnym elementem rozwoju nauk medycznych i farmacji. Szczególnie wiedza z niekomercyjnych badań klinicznych przyczynia się do intensyfikacji działań na rzecz kardiologii, onkologii,  neurologii. Ich celem jest odnalezienie nowych metod leczenia, znalezienie sposobów na racjonalizację kosztów terapii czy też profilaktyczne działania na rzecz zbiorowości zagrożonych konkretnymi chorobami.

 
Przeszkody i korzyści w prowadzeniu niekomercyjnych badań klinicznych

Największą przeszkodą, jeśli chodzi o niekomercyjne badania kliniczne są koszty (m.in. ubezpieczenie badań, opieka zdrowotna, umowy pomiędzy ośrodkami badań, a badaczami, umowy zawierane z pacjentami). Chcąc przeprowadzić badania warto zapoznać się z aktualnymi projektami konkursów, samorządów, instytucji życia publicznego, które chętnie wchodzą w rolę sponsora tego typu badań. Podobnie, jak sponsor komercyjnych badań klinicznych, sponsor niekomercyjnych badań klinicznych ponosi odpowiedzialność cywilną oraz prawną za potencjalne szkody związane z przeprowadzaniem badań.

Realizacja niekomercyjnych badań klinicznych w Polsce to nadal pewna nisza. Jak na razie prym wiodą komercyjne badania kliniczne realizowane na zlecenie koncernów farmaceutycznych. Te jednak są najczęściej zainteresowane badaniami, które dotyczą wprowadzenia nowej linii leku na rynek lub możliwości jego zastosowania. Ponadto warto zaznaczyć, że:

  • w Polsce istnieje szereg dobrze wyposażonych ośrodków, które mogą prowadzić niekomercyjne badania kliniczne oraz agencji badawczych wspomagających obsługę i analizę zgromadzonych danych,
  • niekomercyjne badania kliniczne przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa epidemiologicznego i rozwoju w społeczeństwie,
  • najczęściej organizowane przez ośrodki akademickie i inne instytucje naukowe dają możliwość rozwoju kariery na skalę międzynarodową,
  • badania kliniczne typu niekomercyjnego pozwalają zwiększyć naukową rangę Polski na mapie Europy.

 
Wsparcie dla badań

Prowadzenie niekomercyjnych badań klinicznych to często długi proces wymagający zaangażowania wielu badaczy, lekarzy, obserwatorów i nierzadko sponsora. Jeśli rozpoczynamy prowadzić badania, warto zastanowić się nad systemem wspomagającym gromadzenie danych z badań klinicznych i możliwość zarządzania nimi. Tego typu usługi świadczy firma BioStat®, która wspiera projekty badawcze na każdym etapie, dzięki autorskiemu oprogramowaniu eCRF.biz™. Obecna na rynku badawczym od 15 lat firma posiada rekomendacje liderów z branży medyczno-farmaceutycznej.


Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – nowości w gabinecie lekarskim

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna

Programy do prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów stają się coraz powszechniej używane przez lekarzy w prywatnych gabinetach i dużych centrach medycznych. Placówki wykonujące usługi na rzecz ochrony zdrowia, mogą za pomocą odpowiedniego oprogramowania prowadzić nie tylko EDM pacjentów, ale także zarządzać niektórymi zadaniami związanymi z administracją.

 

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – możliwości obsługi w Medfile® EDM  | e-Recepty

Jednym z najbardziej potrzebnych aktualnie elementów w codziennej pracy lekarzy jest e-Recepta, która obligatoryjnie zacznie obowiązywać od stycznia 2020 r. Wygoda, jaką niesie za sobą wystawianie tego rodzaju e-Dokumentu sprawia, że specjaliści mogą sprawniej realizować zadania związane z dokumentacją medyczną.

Dzięki autosugestiom nazw leków, bazie kodów ICD 9/10 specjaliści nie muszą sięgać do dodatkowej rozpiski leków oraz chorób i schorzeń. Wszystkie istotne informacje znajdują się w systemie Medfile® EDM. Program pozwala na podpisanie e-Recepty poprzez certyfikat ZUS lub podpis kwalifikowany.

Ponadto Medfile® EDM, to system umożliwiający:

  • rejestrację pacjentów,
  • obsługę płatności za wykonywane usługi,
  • organizację intuicyjnego grafiku wizyt pacjentów,
  • wysyłanie powiadomień SMS, z przypomnieniem o zbliżającej się wizycie,
  • obsługę raportów księgowych,
  • import baz danych pacjentów z innego oprogramowania,
  • magazynowanie i kontrolę leków oraz materiałów medycznych online,
  • połączenie z CSIOS (Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia).

Te oraz inne przydatne funkcje znajdują się w programie do prowadzenia EDM Medfile®. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna staje się z czasem dla lekarzy najwygodniejszym i prostym w użytkowaniu modelem dokumentacji medycznej. W porównaniu z dokumentami tradycyjnymi – papierowymi, dokumentacja medyczna online jest bardziej bezpieczna i odporna na zniszczenia mechaniczne. Dostęp do Elektronicznej Dokumentacji Medfile® z każdego miejsca z dostępem do Internetu to duże udogodnienie dla specjalistów, którzy często zmieniają gabinet. Mogą korzystać z aplikacji na dowolnym urządzeniu mobilnym, jak laptop, tablet, smartfon.

 

Łatwe zarządzanie i kreowanie

Obsługa Elektronicznej Dokumentacji Medycznej z pomocą Medfile® jest intuicyjna i łatwa. Zarządzanie kontem pracownika placówki medycznej jest zależne od uprawnień  Pracownicy placówek medycznych mogą otrzymać różnego rodzaju zakres uprawnień, w zależności od sprawowanej placówce medycznej roli. Jako lekarze, czy też fizjoterapeuci otrzymują dostęp do dokumentacji medycznej pacjentów, osoby zajmujące się recepcją posiadają ograniczenia w tym zakresie. Administratorzy placówki mogą nadawać uprawnienia poszczególnym pracownikom, otrzymują dostęp do raportów księgowych itp. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, to również możliwość wykreowania specjalistycznych formularzy dla konkretnych typów wizyt. Specjaliści fizjoterapeuci, chirurdzy, ginekolodzy, czy też lekarze innych działów medycyny mogą stworzyć własny, niepowtarzalny formularz wizyty. Tego typu rozwiązanie wiąże się z indywidualnie wypracowanym przez lekarzy systemem prowadzenia wizyt, we własnym gabinecie.

Zarządzanie oprogramowaniem z poziomu Internetu to również stała dostępność na urządzeniach mobilnych, jak: tablet, laptop, smartphone. Telefony z systemami Android i iOS sprawdzą się w trakcie obsługi aplikacji mobilnej oprogramowania do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Medfile®.

Nowe rozwiązania, jakie niesie za sobą teleinformatyzacja łączą się z większymi wymogami w stosunku do postępu w zakresie oferty usług medycznych. Nowością na polskim rynku, z której korzysta coraz więcej specjalistów jest telemedycyna. Udostępnienie konsultacji lekarskich na odległość, z pominięciem barier geograficznych to odpowiedź na zapotrzebowanie dotyczące braku specjalistów z wąskich dziedzin medycyny. Dzięki Medfile® każdy gabinet będzie mógł wdrożyć tego typu rozwiązanie.

 

Stała pomoc

Opiekun klienta Medfile®, z którym lekarz i fizjoterapeuta może się skonsultować w razie wystąpienia jakichkolwiek pytań dotyczących oprogramowania to cenna pomoc. Możliwość przeprowadzenia rozmów video wraz z wdrożeniem personelu medycznego, we wszystkie funkcje programu do EDM oraz obecność przydzielonego Opiekuna Klienta do konkretnej placówki zapewnia ciągłość przepływu informacji pomiędzy użytkownikami oprogramowania a konsultantami. Stały kontakt ułatwia pracę i szybkie rozwiązywanie ewentualnie powstałych problemów.

 

Wypróbuj Medfile® przez 14 dni za darmo, sprawdź jak program poprawi jakość pracy w Twojej placówce medycznej.


Migracja danych – sprawdź nowe rozwiązania

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna

Najbardziej innowacyjne rozwiązania w medycynie, które można wprowadzić w każdym małym gabinecie lekarskim oraz dużej placówce ochrony zdrowia, skupiającej nawet kilkuset specjalistów, to z całą pewnością Elektroniczna Dokumentacja Medyczna Pacjentów.

 

Przewaga intuicyjności

Wcześniejsze rozwiązania programów komputerowych w powyższej tematyce nie były tak intuicyjne i proste w obsłudze, jak te które są proponowane specjalistom dziś. Ponadto ich działanie opierało się na instalacji programu na każdym sprzęcie komputerowym, w raz z odnawianiem licencji co jakiś czas. Najnowsze rozwiązania odrzucają pracę na programach zainstalowanych na komputerach stacjonarnych, skupiając cały potencjał na rozwiązaniach online. Co w takim razie ze zgromadzoną dokumentacją medyczną? Odpowiedzią jest migracja danych.

 

Transport informacji na poziomie migracji danych oraz wystawianie e-Recept – techniczna przewaga

Migracja danych wrażliwych pacjentów, takich jak karty zdrowia i choroby, zgromadzone wyniki badań, zdjęcia rentgenowskie itp., do oprogramowania Medfile®, sprawia że lekarze, ani placówki medyczne nie narażają się na utratę danych. Proces migracji odbywa się z zachowaniem poufności danych do programu, który działa w tzw. chmurze. Jego zabezpieczenia są kilkakrotnie wyższej jakości niż oprogramowanie zabezpieczające komputery stacjonarne w placówkach medycznych. Techniczna przewaga programu takiego, jak Medfile®, nad oprogramowaniem instalowanym w placówce medycznej jest kolosalna. Najważniejsze cechy, to:

  • ciągłość pracy z dokumentami medycznymi, przeniesionymi z innego programu,
  • możliwość wprowadzenia nowych kartotek pacjentów,
  • brak konieczności dbania o serwery i wynajem powierzchni pod serwerownie,
  • dostęp do archiwalnych danych pacjentów,
  • całość EDM w jednym programie,
  • szybkie wyszukiwanie danych pacjentów z poziomu oprogramowania,
  • więcej czasu dla pacjentów na rzecz wypełniania dokumentacji medycznej.

Import danych do nowoczesnego oprogramowania Medfile® odbywa się w trakcie stałych konsultacji i przy zaangażowaniu specjalistów IT. Migracja danych odbywa się na kilku poziomach. Początkowo ustalany jest zakres importowanych danych. Możliwa jest migracja takich dokumentów, jak: kartoteka pacjentów, kalendarz wizyt, załączniki do badań, historia wizyt. Następnie przeprowadza się eksport danych (zabezpieczonej hasłem)  w uzgodnionym formacie pliku ( xls, xlm lub innym). Kolejnym krokiem jest przekazanie bazy informacji w ustalony wcześniej sposób (za pomocą linku, ftp itp.) i jej import do oprogramowania Medfile®.

Dużą zaletą nowoczesnych systemów jest również możliwość wystawiania e-Dokumentów, takich jak e-Recepty. Dzięki szybkiej migracji danych pacjenta do systemu Medfile® EDM wygenerowanie e-Recepty przebiega sprawnie. Poprzez integrację systemu z platformą NFZ (P1 i P2) wystawienie elektronicznej recepty w gabinecie jest możliwe za pomocą podpisu kwalifikowanego lub certyfikatu z ZUS. Obszerne bazy leków udostępnione w systemie Medfile® EDM skracają czas wystawienia dokumentu dla pacjenta. Możliwość powielenia lub skopiowania e-Recepty w systemie np. dla pacjentów przyjmujących stałe leki, przyspiesza czas pracy lekarza w gabinecie i konieczność wyszukiwania odpowiedniego leku.

e-Recepta to także zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów. Możliwość pomyłki nazwy leków w punkcie aptecznym w przypadku dokumentu elektronicznego spada niemal do „0”.

 

Inne korzyści

Poza intuicyjnym systemem prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów lekarze i specjaliści, dzięki migracji danych do Medfile® mogą także wykonywać inne czynności związane z zarządzaniem placówką w systemie online. Jest to między innymi prowadzenie magazynu leków i materiałów obecnych w placówce medycznej; samodzielna rejestracja online pacjentów i wysyłanie powiadomień SMS o zbliżającej się wizycie; przejrzysty grafik wizyt online.


Program do ankiet – profesjonalne badania dla firm

Program do ankiet

Program do ankiet pomoże Ci pozyskać dane potrzebne do stworzenia właściwych strategii marketingowych. Od kreowania kwestionariusza ankiety, po analizę wyników i rzetelny raport z badań, programy do ankiet online to znakomite rozwiązanie dla marketingowców, którzy zastanawiają się jak dotrzeć do opinii klientów bez zbędnych kosztów. Łatwo jest uzyskać informacje zwrotne dzięki naszym szablonom ankiet, zaprojektowanym przez ekspertów, aby pomóc Ci poznać Twoich klientów i podejmować ważne decyzje marketingowe.

 

Narzędzie marketingowca

Jako osoba odpowiedzialna za marketing w firmie jesteś nie tylko odpowiedzialny za codzienne kampanie, ale także musisz mieć oko na szerszy obraz sytuacji. Czy klienci są lojalni wobec Twojej marki? Czy wiesz wystarczająco dużo o swoim rynku docelowym? Jak jest postrzegana obsługa klienta? Odpowiedzi na te pytania pozyskasz szybko i w łatwy sposób przez program do ankiet. Łatwo jest słuchać klientów, którzy są zadowoleni z produktów i usług proponowanych przez Twoją markę. Jednak warto zwrócić również uwagę na opinie klientów, którzy nie do końca są zadowoleni z produktów i usług firmy dla której pracujesz. Ich zdanie może okazać się kluczowe w podejmowaniu decyzji dotyczących wprowadzania nowych produktów i usług lub pozyskiwania nowych grup klientów, którzy przyniosą większe zyski ze sprzedaży.

Jeśli firma ma dobre relacje z klientami to zwiększa się prawdopodobieństwo powrotu klienta i ponownego wybrania przez niego usług czy też produktów zaufanej firmy. Ponadto, możliwość wypromowania marki jako mającej pozytywne relacje z klientami – sprawdza się w przestrzeni, gdzie każdy klient chce czuć się ważny.

Jeśli marka, którą reprezentujesz nie będzie rozpoznawalna na rynku – nikt nie będzie się z nią utożsamiał. We wstępnej fazie badań z zastosowaniem odpowiedniego programu do ankiet, sprawdź czy firma którą reprezentujesz jest widoczna na rynku, a jej produkty znane konsumentom. Pomoże Ci to jako pracownikowi marketingu, podjąć odpowiednie działania mające na celu promocję marki wśród docelowej grupy konsumentów, do której kierowane są jej produkty i usługi.

Dobrze skonstruowane badania marketingowe wykorzystujące program do ankiet SurvGo™, umożliwią Ci:

  • Sprawdzenie rozpoznawalności marki na rynku,
  • Poznanie klientów pod względem płci, wieku, wykształcenia i innych cech społeczno-demograficznych,
  • Uzyskanie opinii klientów o produktach i usługach,
  • Wskazać promotorów, krytyków i klientów neutralnych,
  • Poznanie i zdobycie przewagi nad konkurencją.

Najlepsi marketingowcy wykorzystują wyniki badań ankietowych do przeprowadzenia odważnych kroków w zakresie możliwości poprawy wizerunku marki, wypromowania nowych produktów, pozyskania nowych klientów z innych grup społecznych czy zawodowych niż te, które jako pierwsze kojarzone są z marką.

 

Wszystko w sieci

Ankiety są doskonałym narzędziem do prowadzenia oryginalnych badań, w celu rozwoju działań marketingowych firmy. Niezależnie od tego, czy pracujesz dla dużej międzynarodowej korporacji, czy rodzinnej firmy wchodzącej na rynek, możesz skorzystać z ankiet, aby uzyskać dane na dowolny temat, który ma znaczenie dla Twojej marki. Kreując ankiety w aplikacji SurvGo™, szybko otrzymasz wyniki na interesujący Cię temat i poznasz swoich klientów. Webowa platforma do samodzielnego prowadzenia badań umożliwia szybkie stworzenie ankiet, dotarcie do szerokiego grona konsumentów i potencjalnych klientów (z grupy ponad 50 000 panelistów), stałą kontrolę nad realizacją badań, możliwość modyfikacji treści ankiety w trakcie trwania badania, a przede wszystkim oszczędność czasu
i pieniędzy.

 

Tabele i wykresy

Możesz zbierać dane pozyskane z ankietyzacji od klientów, a następnie w sposób automatyczny aplikacja przekształci je w przejrzystą formę tabel i wykresów. Dzięki temu rozwiązaniu, dalsza analiza wyników będzie prosta i łatwa, a Ty będziesz mógł podjąć nowe działania marketingowe. Usprawni to proces generowania większych zysków i poprawi pozycję firmy, którą reprezentujesz w branży. Korzystaj z rzetelnych badań ankietowych dla rozwoju marketingu dzięki aplikacji SurvGo™!


Elektroniczna Dokumentacja Medyczna a dokumentacja w postaci elektronicznej – jaka jest różnica?

Dokumentacja Medyczna w postaci elektronicznej

Niektóre osoby używają terminów Elektroniczna Dokumentacja Medyczna i dokumentacja medyczna prowadzona w postaci elektronicznej przemiennie.

Jaka jest różnica?

Cyfrowa wersja dokumentów papierowych

Dokumentacja medyczna prowadzona w wersji elektronicznej, to cyfrowa wersja papierowych dokumentów medycznych wystawianych w gabinecie lekarskim. Zawiera dane medyczne i historię zdrowia i choroby pacjenta. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna ma więcej zalet niż dokumentacja papierowa. Pozwalają lekarzom na:

  • Śledzenie danych pacjentów podczas całościowego procesu leczenia (np. w trakcie choroby przewlekłej);
  • Łatwą identyfikację, pacjentów pod kątem badań profilaktycznych lub badań kontrolnych;
  • Sprawdzenie, w jaki sposób pacjenci radzą sobie z regularnością wizyt lekarskich, dzięki systemowi powiadomień SMS;
  • Szybkie i sprawne zarządzanie dokumentacją medyczną pacjentów jak i wystawianie e-Dokumentów np. e-Recept oraz e-Zwolnień.

 

e-Recepty i e-Zwolnienia – nowe możliwości w obsłudze pacjentów

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w systemach takich jak Medfile® EDM umożliwia skrócenie czasu przeznaczonego na wypisywanie druków, papierowych recept, zaświadczeń i dokumentacji L4. Wymagane wcześniej wydrukowanie recepty czy też dostarczenie zwolnienia lekarskiego do zakładu pracy pacjenta nie jest już konieczne.

Szybka i sprawna obsługa e-Recepty umożliwia:

  • wysyłanie dokumentu wypisanego w systemie Medfile® EDM do platformy P1,
  • automatyczne podpowiedzi nazw leków,
  • automatyczne podpowiedzi kodów ICD 9/10,
  • dostęp do przewodników, jak wgrać certyfikaty ZUS,
  • szybkie generowanie powtarzanej recepty dla pacjenta.

Sprawne wystawianie e-Zwolnień pozwala na:

  • szybkie wystawienie zwolnienia z poziomu kartoteki pacjentów,
  • przesyłanie danych do ZUS za pomocą systemu Medfile® EDM,
  • automatyczne pobieranie danych o pacjencie na podstawie wpisania nr PESEL,
  • możliwość sprawdzenia dokumentu w systemie,
  • pełen widok wszystkich zwolnień wystawionych dla pacjenta.

Dostępność danych za pomocą wielodostępu

Informacje zawarte w papierowej dokumentacji medycznej nie są łatwo dostępne poza praktyką. W tym zakresie Elektroniczna Dokumentacja Medyczna Medfile® EDM jest bardziej korzystnym rozwiązaniem niż papierowa dokumentacja.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna jest zaprojektowana tak, aby sięgać poza organizację zdrowotną, która pierwotnie gromadzi i kompiluje informacje. Są one tworzone w celu dzielenia się informacjami z innymi dostawcami usług medycznych, takimi jak laboratoria i specjaliści, tak aby zawierały informacje od wszystkich jednostek zaangażowanych w opiekę nad pacjentem. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna reprezentuje zdolność do łatwego dzielenia się informacjami medycznymi.

Wielodostęp w Medfile® EDM pozwala na korzystanie z programu na wielu urządzeniach jednocześnie, jak również przez wielu specjalistów. Program nie ogranicza działania do kilku lekarzy w jednej placówce. Specjaliści mogą z niego korzystać również na urządzeniach przenośnych poza gabinetem.

Korzyści płynące z cyfrowej wersji dokumentów

Dzięki w pełni funkcjonalnej Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, wszyscy członkowie zespołu mają łatwy dostęp do najnowszych informacji umożliwiających bardziej skoordynowaną, skoncentrowaną na pacjencie opiekę.

  • Informacje zebrane przez lekarza pierwszego kontaktu wspomagają innego specjalistę w prowadzeniu pacjenta. Dzięki temu opieka może być odpowiednio dostosowana,
  • Wyniki badań laboratoryjnych pojawiają się szybko w programie, dzięki integracji z laboratorium,
  • Płynna obsługa e-Dokumentów skraca ilość czasu przeznaczonego na wypełnianie dokumentacji i umożliwia skupienie się na prowadzeniu wywiadu i badaniu przedmiotowym.

Analiza statystyczna i branża medyczna

Agencja badawcza

Analiza statystyczna i branża medyczna
Powiązanie nauk definiujących liczby, wartości średnie, wskazujących statystyki wydaje się być istotne z perspektywy ogromnych danych obrazujących ilości osób chorujących na konkretne schorzenia, liczby osób zaszczepionych, dane dotyczące przyrostu naturalnego. Czy tylko? Podstawowe informacje dotyczące polskiego społeczeństwa, wynikające z obróbki danych, gromadzonych przez ośrodki medyczne i duże firmy farmaceutyczne mogą posłużyć do rozwoju branży medycznej na rzecz poprawy zdrowia pacjentów. Analiza statystyczna otwiera przed medycyną nowe perspektywy działań.

Poznaj style życia swoich pacjentów
Dostęp do różnorodnych grup osób, cierpiących na odmienne schorzenia, inaczej definiujących swój stan zdrowia i choroby, mających inne style życia. Pacjenci pochodzący z różnych środowisk, z małych i dużych ośrodków miejskich, a także mogący przedstawić rozmaity poziom wykształcenia. Słowem – dokładny przekrój polskiego społeczeństwa, jako respondenci odpowiadający na pytania lekarzy, specjalistów farmaceutów, naukowców zajmujących się wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań w medycynie.
Przeprowadzenie szerokich badań na tak różnorodnej grupie jest możliwe, dzięki ekspertom z BioStat® , którzy stworzyli dedykowany Panel Badania Opinii z myślą o medycynie. Dzięki niemu analiza statystyczna oparta o zgromadzone dane będzie efektywna w zakresie możliwości podejmowanych zmian dotyczących prowadzenia badań klinicznych, ofert leków, sprawowaniu opieki nad pacjentami.

Zyski po przeprowadzeniu analizy statystycznej w medycynie
Dzięki profesjonalnym badaniom, jakie oferuje analiza statystyczna możesz osiągnąć zarówno efekty marketingowe jak i naukowe oraz rozwijać jakość opieki zdrowotnej.
Dane generowane dzięki panelowi Badanie Opinii pozwolą określić, jaki jest odbiór oferowanych przez Państwa produktów medycznych i usług np. popularność stosowanych leków i suplementów diety, wskazanie czynników wpływających na postrzeganie produktów
i usług medycznych, identyfikowanie barier w stosowanie leków poszczególnych firm farmaceutycznych, wykazanie potencjału marketingowego dla konkretnych produktów.
Poprzez analizy statystyczne, można definiować profile i grupy pacjentów dla których planowane będą określone metody leczenia, kontroli lekarskiej czy pomocy eksperckiej we wprowadzaniu zmian do stylów życia – zgodnie z zasadą „Twoje zdrowie w twoich rękach”.
Badania ankietowe pacjentów umożliwiają: poznanie zachowań terapeutycznych pacjentów, odpowiedzi na pytanie czy osoby chore przestrzegają zaleceń lekarskich, dają dowolność tematyki badawczej w zakresie której specjaliści chcą przeprowadzić badania.

Jeśli masz pomysł, my go zrealizujemy
Jeśli chcą Państwo przeprowadzić rzetelne badania skontaktuj się ze specjalistami marki BioStat® , którzy od 15 lat działają na rynku medyczno-farmaceutycznym, aby poprawić jakość funkcjonowania opieki zdrowotnej w Polsce.


Panel konsumencki

Sondaż w 24h

Panel konsumencki

 Analiza danych w biznesie

W projektach badań marketingowych ważnym etapem jest czas, w którym dane jakościowe, ilościowe lub ich połączenie są zbierane i analizowane w celu wyciągnięcia wniosków na podstawie danych. To podstawa, na której można budować strategię biznesową dla rozwoju produktu lub całego przedsiębiorstwa. Panel konsumencki daje możliwość samodzielnego stworzenia badań sprawdzających opinie i satysfakcję klientów. Dzięki niemu projekt, zgromadzenie i analiza danych jest efektywnym elementem innowacji w Twoim przedsiębiorstwie.

Wskaż cel i zrealizuj badanie

– Zdefiniuj problem badawczy, czyli pytanie na które chcesz uzyskać odpowiedź i wskaż, co chcesz osiągnąć dzięki badaniu.

– Panel konsumencki pozwoli rozplanować badanie „krok po kroku”. Internetowa platforma badawcza  to miejsce, gdzie szybko stworzysz krótkie ankiety z prostymi pytaniami jak i rozbudowany kwestionariusz z dodatkowymi treściami audio i video.

– Zbieraj dane i informacje – śledź postęp swoich badań. Dzięki dedykowanym statystykom możesz stale monitorować przebieg realizacji badań.

– W trakcie prowadzenia badania masz stały wgląd do tego, w jaki sposób odpowiadali wskazani przez Ciebie konsumenci. Wyniki rozkładów odpowiedzi są dostępne w ramach przejrzystych wykresów i tabel.

– Zastanów się, które wyniki są istotne dla celu rozwoju Twojej firmy lub produkty.
Od poznania swoich konsumentów do wdrażania nowych rozwiązań, musisz zdecydować, jakie wyniki można wykorzystać, opublikować i rozpowszechniać.

– Wykorzystaj wyniki dla rozwoju. Podejmuj decyzje istotne dla Ciebie.

Panel konsumencki dla zastosowań marketingowych

Jeśli chcesz zbadać zwyczaje w trakcie robienia zakupów swoich konsumentów; ocenić, czy zaprojektowane opakowanie czy też hasło reklamowe sprawdzi się w najbliższej kampanii; dowiedzieć się dlaczego tracisz klientów; dowiedzieć się jakie ceny Twoich produktów zaakceptują Twoi konsumenci oraz prześledzić zwyczajowe korzystanie
z produktów Twojej marki przez odbiorców – Panel badawczy jest odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie.


Analiza statystyczna elementem dynamicznego rozwoju medycyny, biznesu i nauki

Agencja badawcza

Analiza statystyczna elementem dynamicznego rozwoju medycyny, biznesu i nauki

Kiedy słyszymy słowo „statystyka” pierwsze kojarzenia kierujemy do obliczeń średnich wartości, określeniami takimi, jak „statystyczny Polak” lub z sondażami, które pojawiają się ze zwiększoną częstotliwością przed jakimikolwiek wyborami. Czy jednak życie polityczne, podstawy matematyki oraz próby definiowania społeczeństwa to cały zakres w jakim możemy wykorzystać metody analizy statystycznej? Zdecydowanie nie.

Wielość metod, różne zastosowania

Zasięg jaki daje analiza statystyczna i możliwości wykorzystania jej metod posłużą ożywieniu działań marketingowych w naszej firmie, dzięki stworzeniu najbardziej adekwatnej bazy odbiorców naszego produktu; wspomogą tworzenie nowych rozwiązań dla medycyny i farmacji poprzez innowacyjne sposoby prowadzenia i nadzorowania procesów badawczych, z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Także środowiska naukowe mogą korzystać z zasobów zgromadzonych analiz statystycznych.

Wsparcie procesów badawczych od samego projektu badania, aż po publikację
i opracowanie jego wyników, niezależnie od tego, czy jest to branża biznesowa czy też naukowa, zapewnia ciągłe konsultacje, wymianę myśli oraz działań pomiędzy zleceniodawcą badań, a jego realizatorami.

Najlepsi eksperci w branży 

Aby odnieść sukces w biznesie, nauce czy też w dziedzinie medycyny
i farmacji warto powierzyć szczegółowe i wieloaspektowe analizy statystyczne najlepszym w tej dziedzinie ekspertom. Firma Biostat® zapewnia pomoc i wsparcie specjalistów z wieloletnim doświadczeniem. Zespoły profesjonalistów nieustannie współpracujące z naukowcami i ludźmi biznesu z Polski Europy są gwarantem dobrze przeprowadzonych projektów analiz statystycznych.

Ożywienie, ekspansja i rozwój dzięki nauce 

Wydawać by się mogło, że rozwój biznesu, nowe odkrycia naukowe czy medyczne są osiągalne dla nielicznych i wyjątkowych jednostek. Warto się jednak nad tym chwilę zastanowić, ponieważ rzeczywistość wygląda tak, że wybitni osiągający największe sukcesy w swoich branżach korzystają z podstawowych metod statystyki, matematyki, zbierania danych oraz rozbudowanych analiz. Bez nich nie można by było tworzyć wielkich projektów przynoszących ogromne zyski oraz przysługujących się społecznościom.

Zobacz więcej rozwiązań oferowanych przez Firmę BIOSTAT (www.biostat.com.pl).