Promowanie nowego produktu

Promowanie nowego produktu

W dzisiejszym artykule zajmiemy si─Ö przede wszystkim kwestia samej ju┼╝ wnikliwej promocji nowego produktu, a za przyk┼éad pos┼éu┼╝y nam ju┼╝ znany z poprzednich tekst├│w rynek farmaceutyczny. We┼║miemy wi─Öc po uwag─Ö wszystkie czynniki charakterystyczne dla tego rynku, przypadkowe przedsi─Öbiorstwo produkuj─ůce lekarstwa, oraz okre┼Ťlimy rodzaj dzia┼éa┼ä marketingowych, maj─ůcych na celu osi─ůgni─Öcie wysokiego poziomu sprzeda┼╝y nowo wdro┼╝onego do oferty produktu, kt├│rego produkcja oczywi┼Ťcie zosta┼éa wcze┼Ťniej ustalona na podstawie wnikliwych bada┼ä rynkowych.

Biznesowe bazy danych

Jak ju┼╝ niejednokrotnie podkre┼Ťlali┼Ťmy, aby skutecznie wypromowa─ç jakikolwiek produkt, nale┼╝y przede wszystkim pozwoli─ç potencjalnym klientom dok┼éadnie pozna─ç nasz produkt. W tym szczeg├│lnym przypadku chodzi nam o to, aby wybra─ç z bazy lekarzy wszystkich przedstawicieli danej specjalizacji, kt├│rzy b─Öd─ů zainteresowani naszym nowym produktem, a nast─Öpnie wys┼éa─ç do nich wszystkich odpowiednie materia┼éy promocyjne, rzetelnie przedstawia─ç konkretny produkt i wyrobi─ç u lekarzy prze┼Ťwiadczenie i┼╝ jest on ca┼ékiem dobr─ů alternatyw─ů dla istniej─ůcych ju┼╝ produkt├│w. Odpowiednie bazy biznesowe zawieraj─ůce dane adresowe lekarzy, wyfiltrowane dzi─Öki aplikacjom dedykowanym, na kt├│re nast─Öpnie b─Ödziemy mogli rozes┼éa─ç ulotki reklamowe przedstawiaj─ůce nasz nowy specyfik, jako skuteczne lekarstwo na dane choroby, do zastosowania w odpowiednich przypadkach.

Kolporta┼╝ ulotek w oparciu o bazy danych

Aby skutecznie za┼Ť dostarczy─ç ulotki do wszystkich wysegregowanych z bazy lekarzy specjalist├│w, warto wykorzysta─ç aplikacje CRM, i tym samym dochodzimy do sedna dzisiejszego artyku┼éu, czyli do skutecznej metody promocji nowych lekarstw na rynku farmaceutycznym. Tutaj zastosowany jest profesjonalny kolporta┼╝ ulotek reklamowych, w oparciu o wybrane adresy, wyselekcjonowanych z bazy lekarzy specjalist├│w w danej dziedzinie medycyny, kt├│rzy b─Öd─ů z racji wykonywanego zawodu zainteresowani naszym nowym specyfikiem.

Najcz─Ö┼Ťciej zadawane pytania
(FAQ)
Jak okre┼Ťli─ç grup─Ö docelow─ů przy promowaniu nowego produktu?
Zanim zaczniemy promowa─ç dany produkt, musimy zdefiniowa─ç grup─Ö docelow─ů, czyli odbiorc├│w, kt├│rym ten produkt b─Ödzie s┼éu┼╝y┼é. W pierwszej kolejno┼Ťci warto zada─ç sobie pytanie, na jakim obszarze b─Ödzie sprzedawany ten produkt? Nast─Öpnie okre┼Ťli─ç charakterystyk─Ö konsumenta (np. p┼ée─ç, wiek, styl ┼╝ycia, zarobki, wykszta┼écenie czy zaw├│d). Warto r├│wnie┼╝ wzbogaci─ç ich opis o dodatkowe czynniki, jak np. Czy ten produkt b─Ödzie sprzedawany sezonowo czy by┼éaby to sprzeda┼╝ ci─ůg┼éa.
Co to jest aplikacja CRM?
Aplikacja CRM to profesjonalne oprogramowanie usprawniaj─ůce proces zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem - od dokumentacji i pracownik├│w, a┼╝ po dane sprzeda┼╝owe. To pe┼éna automatyzacji pracy z danymi, wielodost─Öp, a przede wszystkim bezpiecze┼ästwo danych.