Badania online – najczęściej wybierana forma badań w czasie pandemii

Różne rodzaje badań marketingowych

CAWI (z ang. Computer-Assisted Web Interview) to zamienna nazwa badań online. Ankiety internetowe z roku na rok zyskują coraz większą popularność ze względu na duży zasięg Internetu. W trakcie pandemii wiele przedsiębiorstw upada, ze względu na zmieniający się rynek i zachowania konsumentów. Z powodu pojawienia się kryzysu gospodarczego właściciele firm muszą zastanawiać się, jak funkcjonować oraz jakie decyzje podejmować, aby utrzymać się na rynku jak najdłużej nie odczuwając skutków światowej pandemii.

 

W celu poznania nowo panujących warunków rynkowych i postępowań konsumentów przedsiębiorcy muszą wybrać jedną z metod ankietowania potencjalnych klientów? Obecnie jest dostępnych wiele sposobów ankietowania nabywców: ankiety papierowe (PAPI), tradycyjne ankiety telefoniczne, bądź z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych (CATI) oraz badania online. Dlaczego właściciele firm najchętniej decydują się na korzystanie z ankiet internetowych w czasie pandemii?

 

Bezkontaktowa metoda ankietowania – badania online

 

Jednym z głównym powodów decydowania się właścicieli firm na przeprowadzanie badań online jest fakt, że przeprowadzenie takiej ankiety nie wymaga bezpośredniego kontaktu ankietującego z respondentem. Z obawy przed zarażeniem społeczeństwo stara się unikać skupisk ludzi i pozostaje w domach zgodnie z odgórnymi zaleceniami. Z powodu ciągle zmieniającej się sytuacji przedsiębiorcy muszą być przygotowani na całkowity lockdown i posiadać alternatywę na czas, gdy firmy będą mogły funkcjonować tylko w sposób zdalny. W celu przygotowania nowych możliwości działania przedsiębiorstw właściciele korporacji muszą dowiedzieć się, jakie mechanizmy kierują obecnym rynkiem. Badania online dostarczą biznesmenom takiej wiedzy. Dzięki nim dowiedzą się, co kieruje zachowaniami konsumentów, jak zmieniły się ich gusta oraz preferencje, a także na jakie produkty występuje obecnie popyt. Co więcej, stosując taką metodę badawczą zapewnią bezpieczeństwo sobie, jak i potencjalnym klientom, co powinni docenić konsumenci.

 

Krótki czas, a niski koszt

Z powodu występującej pandemii wiele przedsiębiorstw walczy o utrzymanie się na rynku. Właściciele firm liczą każdy wydatek, a co więcej nie posiadają czasu na nowe projektu, ze względu na stałą obserwację rynku. Dla takich osób idealnym rozwiązaniem jest skorzystanie z portalu Badanie-Opinii.pl. Firma zajmuje się przygotowywaniem, realizacją oraz analizą przeprowadzanych ankiet online. Wspomniany portal przeprowadzane badania związane z różnorodną tematyką oraz posiada własną bazę respondentów. Przeprowadza badania od początku do końca, więc właściciele firm przy skorzystaniu z takiej usługi mogliby zaoszczędzić swój czas, gdyż nie musieliby obserwować zmieniającego się rynku na własną rękę. Badania online są przeprowadzane w krótkim okresie czasu za stosunkowo niewielką opłatą, co jest idealną opcją dla współcześnie działających korporacji w czasie pandemii.

 

Nic dziwnego, że badania online są najczęściej wybieraną metodą badawczą przez przedsiębiorców. Przeprowadzając ankiety internetowe dbają nie tylko o swoje bezpieczeństwo, lecz także o zdrowie konsumentów. Wykonanie takiego badania nie wiąże się z dużym kosztem, a dostępność portali typu Badanie-Opinii.pl skraca czas przeprowadzania badań online. Dzięki takim ankietą przedsiębiorcy mogą być na bieżąco z obecnymi mechanizmami rynkowymi oraz zachowaniami konsumentów.