Badania marketingowe leków i rynku fitness

Healthacare to pojęcie, pod którym kryje się szereg instytucji w zakresie ochrony zdrowia i opieki medycznej. I nie są to tylko placówki medyczne, w tym ośrodki zdrowia czy kliniki, ale również firmy z branży farmaceutycznej, czy fitness. I to właśnie one przeżywają dziś prawdziwym boom na polskim rynku. Ich liczba systematycznie rośnie, co jednocześnie sprawia, że kluczowe dla nich staje się regularne badanie rynku i dostosowywanie się do zmieniających realiów.

Powodzenie leku na rynku

To, że dany lek ma znany skład, że jest odpowiedzią na potrzeby wielu pacjentów nie gwarantuje mu powodzenia na rynku. Podobnych leków jest dzisiaj mnóstwo. Dlatego też wiele firm farmaceutycznych decyduje się na przeprowadzenie badań marketingowych leków, w tym badań konceptu leku (zanim zostanie na rynek wprowadzony), które pomagają zminimalizować ryzyko, że dany lek na rynku się nie przyjmie.

Kogo trzeba zbadać?

Choć badania marketingowe leków kojarzą się nam przede wszystkim z badaniami pacjentów, firmy badawcze doskonale wiedzą, że to nie są jedyne grupy, które należy badaniom poddać. Niezwykle ważne staje się również zbadanie farmaceutów oraz lekarzy. Dlaczego? Ponieważ są to osoby mające ogromny wpływ na decyzje zakupowe pacjentów. To właśnie lekarz i farmaceuta swoim postrzeganiem danego leku często determinuje decyzje konsumenta.

Badania w obrębie rynku fitness

Tu również badania stanowią ważny czynnik determinujący powodzenie danej firmy. Badania rynku fitness potwierdzają, że to właśnie w Polsce rynek ten rozwija się najszybciej spośród wszystkich krajów europejskich. Coraz więcej Polaków ćwiczy i świadomie dba o swoje zdrowie. Coraz częściej też szukamy oferty spersonalizowanej oraz wpisującej się w nasze oczekiwania cenowe. Dlatego firmy, które działają na rynku powinny znać realia w nim panujące, a tym samym oczekiwania i potrzeby klientów.

Przed otwarciem, przed nową reklamą

Na badaniach rynku fitness warto opierać się na różnych etapach rozwoju firmy. Kluczowe są one bowiem nie tylko w momencie wkraczania na rynek, ale również w chwili opracowywania strategii marketingowej. Gdy działania firmy nie przynoszą takich korzyści, jak byśmy chcieli, czas na nowe reklamę. A ta będzie skuteczną tylko wtedy, gdy oprzemy ją na rzeczywistych potrzebach rynku.

Rynek healthacare to jeden z najdynamiczniej rozwijających się w naszym kraju. Dlatego funkcjonowanie na nim wymaga od firm ciągłej analizy panujących realiów, zmieniających się trendów i oczywiście potrzeb klientów. A taką analizę zapewniają tylko profesjonalne firmy badawcze.