Badania rynkowe dla biznesu

Agencja badawcza

Kolejnym bardzo ważnym elementem wpływającym na możliwość odnoszenia sukcesu w biznesie, jest prowadzenie badań rynku, dzięki którym można szybko i sprawnie uzyskać pełny obraz wszystkich zależności na rynku, oraz całkowitych działań konkurencji na każdym polu. Jest to bardzo ważna kwestia, bowiem od tego, w jaki sposób działa konkurencja, zależeć będzie przede wszystkim to, czy będziemy mieli możliwość jej wyprzedzenia, oraz to, jakie metody działania powinniśmy zastosować w celu wyprzedzenia konkurencji i zagarnięcia największej części rynku.

Skuteczne badania rynku

Generalnie rzecz ujmując, można tutaj powiedzieć, iż w czasie realizacji tego rodzaju działań badawczych, jak na przykład wspomniane już badanie rynku, pozyskamy informacje wręcz niezbędne do poprawnego stawania do konkurencji z największymi przeciwnikami na rynku. Dowiemy się tutaj, w jaki sposób kształtują oni swoją politykę cenową, oraz jak wiele wysiłku ładują w promocję swoich produktów oraz usług. Jednym słowem badania rynku, stanowią tutaj bardzo ważny aspekt codziennej działalności przedsiębiorców. Musimy także pamiętać o tym aby przeprowadzać systematyczne badania rynku pracy, bowiem jest to badanie dostarczające przedsiębiorcy informacji na temat ilości pracowników, których można będzie zatrudnić w swojej firmie, w przypadku potrzeby nagłego zwiększenia zatrudnienia. Warto tutaj więc pamiętać, także o tego rodzaju badaniach rynku, aby zawsze mieć możliwość szybkiego wzrostu produkcji w przedsiębiorstwie.

Mailing w ramach promocji usług

Jeśli zaś chodzi o sama już promocję swoich produktów oraz usług, warto wykorzystywać tutaj wszystkie najnowsze osiągnięcia technologiczne, dzięki którym promocja, jest jeszcze bardziej skuteczna. Możemy tutaj na przykład wykorzystać mailing, dzięki któremu nasza oferta trafi praktycznie do każdej osoby, która aktywnie korzysta z poczty email. Jest to dość oczywiste, bowiem obecnie z poczty email, korzystamy praktycznie rzecz biorąc wszyscy, wobec czego też, mailing wydaje się być jednym z najlepszych rozwiązań jeśli chodzi o promocje usług i produktów na rynku.


Badania opinii w biznesie

Badania rynku i opinii

Badania opinii klienta, to jeden z bardziej ważnych elementów prowadzenia działań marketingowych we współczesnym biznesie, bowiem trzeba tutaj pamiętać, iż osiągnięcie sukcesu w dużej mierze uzależnione jest od tego, w jakim stopniu produkty oraz usługi spełniają potrzeby klientów. Aby jednak przekonać się jakie są potrzeby klientów, należy przeprowadzać systematyczne badania ich opinii. W wyniku tego rodzaju badań, przedsiębiorca, może dość szybko i sprawnie przekonać się, które z aspektów danego produktu, bądź też usługi, są dla klienta zdecydowanie najważniejsze, przez co należy je w swoich produktach wyeksponować, aby wskazać klientom, iż jest to produkt starannie dopasowany do ich potrzeb.

Skuteczne badania opinii

Musimy tutaj więc pamiętać o tym, aby systematycznie przeprowadzane badanie opinii przynosiło odpowiednie rezultaty, przede wszystkim w postaci odpowiedniej wiedzy na temat potrzeb, jakie przejawiają klienci. Dzięki temu, dopasowany produkt będzie się sprzedawał o wiele lepiej, a co za tym idzie, będzie możliwe osiągnięcie jeszcze lepszego poziomu sprzedaży. Można tutaj także wykorzystywać inne metody reklamy i promocji, na przykład takie jak email marketing, dzięki czemu, nowe produkty, już dopasowane do poszczególnych klientów, będziemy promować za pośrednictwem potężnego medium jakim jest Internet. Tutaj oczywiście całość będzie się rozgrywać za pośrednictwem poczty email, dzięki której możemy sprawnie, szybko i co najważniejsze, bez zbytnio wygórowanych kosztów promować nowe produkty, dzięki czemu, klienci bardzo szybko dowiedzą się o naszej nowej ofercie.

Badania satysfakcji pracowników

Oczywiście osiąganie sukcesu na rynku nie jest uzależnione tylko od tego jednego aspektu, bowiem należy także zadbać o prawidłowy poziom zadowolenia pracowników, wobec czego, konieczne do przeprowadzania są tutaj także badania satysfakcji pracowników, dzięki którym możliwe będzie poprawne i wyjątkowo efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w swojej firmie. Dzięki takiemu, nowoczesnemu podejściu, można będzie osiągnąć wyjątkowo wysoki poziom jakościowy usług świadczonych przez firmę, co jest wynikiem tego, iż zadowoleni z warunków pracy ludzie, pracują wydajniej i bardziej starannie. Jednym słowem musimy także zadbać o to, aby pracownicy naszej firmy byli zadowoleni z wykonywanej przez sienie pracy.


Ewaluacje raz jeszcze

Badania ewaluacyjne

Raz jeszcze musimy podjąć temat badań ewaluacyjnych, aby dokładniej przybliżyć ewaluacje POKL, czyli badania prowadzone w ramach działań podprogramu 6.1.3 UE. W poprzednim tekście troszkę o nich wspomnieliśmy, wobec czego wypadałoby temat nieco bardziej rozwinąć, aby przedstawić cały problem w pełnej okazałości. Przede wszystkim chodzi tutaj o złożoność badań ewaluacyjnych prowadzonych w tym zakresie, aczkolwiek w pewnym sensie, także o sam fakt, iż właśnie w tym szczególnym przypadku, będziemy mieli do czynienia z dość dobrze ustalonym porządkiem badania, bowiem prowadzone jest ono już od długiego czasu, skutkiem czego narzędzia oraz metody badawcze, już zostały dość dobrze sprawdzone.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Nie oznacza to jednak, iż ewaluacje POKL, będą tutaj w stu procentach przeprowadzane za każdym razem według ustalonego schematu. Jest on tylko swego rodzaju wyznacznikiem, pewnym drogowskazem, który ma ułatwiać prowadzenie badań. W Unii Europejskiej, jest to swego rodzaju standard w zarządzaniu w sektorze publicznym, czyli wszystkie interwencje publiczne, a do takich bez wątpienia należy działanie 6.1.3, będą tutaj podlegały obowiązkowym badaniom ewaluacyjnym, aby stale usprawniać prowadzenie poszczególnych działań, a przez to jeszcze efektywniej gospodarować wspólnym budżetem w tym zakresie. generalnie rzecz ujmując, można powiedzieć, iż ewaluacje 6.1.3, to zupełnie odrębny proces przeprowadzania badań ewaluacyjnych, przy których możemy skorzystać z gotowych procedur, dzięki którym o wiele łatwiej jest opracować cały plan badania.

Dodatkowe badania rynku w ramach ewaluacji

Oczywiście w przypadku badania efektywności programu POKL 6.1.3, koniecznie trzeba będzie przeprowadzać systematyczne badania rynku pracy, bowiem właśnie na ten rynek skierowane jest wspomniane działanie. Trzeba tutaj starannie określić, możliwe kierunki prowadzenia działań, aby stale usprawniać efektywność działania, zaś ewaluacja, oraz badania rynku, będą tutaj wyjątkowo pomocnymi narzędziami.

Tak, więc, teraz już możemy powiedzieć, iż mamy w pełni jasny obraz zagadnień związanych z ewaluacjami dla biznesu, oraz tymi prowadzonymi w ramach interwencji publicznych w Unii Europejskiej, wobec czego, temat można wstępnie na jakiś czas zamknąć, i przystąpić do omawiania kolejnych aspektów prowadzenia biznesu, oraz narzędzi stosowanych tutaj w celu stałego usprawniania osiąganych efektów.


Badania ewaluacyjne a badania opinii.

Badania ewaluacyjne a badania opinii

Jednym z poważniejszych dylematów wszystkich przedsiębiorców, którzy stale dążą do uzyskiwania coraz lepszych efektów swojej działalności jest problematyka zastosowania poszczególnych rodzajów badań. Po prostu aby skutecznie wykorzystać którąkolwiek z metod badawczych, należy w pierwszej kolejności odpowiednio określić do jakich celów możemy ją wykorzystać i w jakich przypadkach będzie najlepszym rozwiązaniem. Dopiero w chwili, kiedy dany rodzaj badania będzie poprawnie wykorzystany, można będzie przy jego pomocy odnieść konkretne efekty w swojej działalności.

Porównanie badania opinii i badania ewaluacyjnego

Przykładem mogą tutaj być chociażby badania ewaluacyjne, co do których zawsze mamy największe problemy, jeśli chodzi o poprawne określenie zastosowania. Otóż badania ewaluacyjne, to staranne i systematyczne zbieranie informacji o zachodzących procesach, w ramach jakiegokolwiek działania, bądź też działania danych obiektów (tutaj jako obiekt można potraktować na przykład nowy program nauczania, oprogramowanie komputerowe, a nawet czepiając się znów rynku farmaceutycznego, nowe lekarstwo), w celu ustalenia wszystkich jego zachowań, oraz czynników je wywołujących, w odniesieniu do zakładanych przez nas efektów osiąganych przez dany obiekt czy też działanie. Można tutaj także wykorzystać badania opinii, w celu określenia, czy na przykład grupa pacjentów korzystających z naszego lekarstwa jest z niego w pełni zadowolona, zaś wyniki badania zastosować do ewentualnego korygowania produktu w przyszłości.

Nieco o więcej o ewaluacjach 6.1.3 POKL

Zupełnie odmiennym przykład badań ewaluacyjnych, jest bez wątpienia ewaluacja 6.1.3, która swoją nazwę wzięła od działania 6.1.3, które jest działaniem unijnym finansowanym z Funduszu Strukturalnego, a mającego na celu wyrównywanie szans na rynku pracy osobom trwale dotkniętym problemem bezrobocia, bądź tez zagrożonych utratą pracy. W ramach tego działania, osoby bezrobotne, mogą liczyć na bezpłatne szkolenia, które pozwolą im na zwiększenie swojej konkurencyjności na rynku pracy, jak również na dofinansowania do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej. Działania prowadzone w ramach tego programu, objęte są obowiązkową ewaluacją dzięki czemu, wszystkie osiągnięte wcześniej efekty, będą powtarzalne, zaś błędy eliminowane.

Podsumowanie

Możemy więc powiedzieć, iż badania ewaluacyjne, niezależnie od swojego zastosowania, mają wpływ na poprawę efektywności poszczególnych działań, przede wszystkim poprzez wychwytywanie słabych punktów, wadliwie dobranych metod i narzędzi pracy, skutkiem czego, w przyszłości, przy kolejnych wdrożeniach danych programów, można z góry wyeliminować błędne decyzje, przez co możliwe jest osiąganie jeszcze lepszych efektów.


Działania badawcze dla biznesu

Badania opinii - rynku

We współczesnym prowadzeniu biznesu, coraz częściej możemy się zetknąć z pełnym wykorzystaniem nowoczesnych technologii badawczych, przede wszystkim zajmujących się badaniem opinii klientów, oraz badaniem poszczególnych procesów w przedsiębiorstwach, mającym na celu systematyczne korygowanie założeń z osiąganymi efektami. Jeśli chodzi o pierwszy rodzaj badań, znajdziemy tutaj przede wszystkim, nader popularne sondaże, zaś w drugim przypadku, będziemy mówić o ewaluacji, która mimo tego iż stworzona w nieco innych zamysłach, to jednak perfekcyjnie nadaje się także do tego celu.

Badania sondażowe

Możemy tutaj od razu powiedzieć, iż sondaże wszelkiego rodzaju będą przeprowadzane przede wszystkim w celu poprawnego określenia zapotrzebowania na poszczególnych segmentach rynku na dane produkty, jak również sprawdzenia na przykład świadomości istnienia danej marki wśród odpowiednio wybranej grupy odbiorców. Dzięki takim informacjom, można ustalić na które sektory rynkowe należy położyć większy nacisk, w celu poprawnego zwiększania poziomu sprzedaży we wszystkich grupach odbiorców naszych usług. Trzeba tutaj także pamiętać, iż dobrze przeprowadzane sondaże, zawsze zapewniają nam miarodajne wyniki, odnośnie rozkładu poszczególnych trendów na rynku, wśród klientów, a co za tym idzie, będą to informacje idealne wręcz do osiągania lepszych efektów sprzedaży.

Ewaluacje dla biznesu

Jeśli zaś chodzi o ewaluacje, to będziemy tutaj mogli badać wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwach. Najpopularniejsza w ostatnim okresie czasu jest ewaluacja procesów decyzyjnych, dzięki czemu, możemy precyzyjnie określić, czy podejmowane przez kadrę kierowniczą decyzje przekładają się na wzrost sprzedaży naszych usług. Możemy tutaj na przykład zauważyć, iż bardzo często wystarczy zapewnić inne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, aby natychmiast uzyskać poprawę efektów procesu decyzyjnego, wobec czego, możemy tutaj powiedzieć, iż jest to bardzo ważny aspekt działalności, a co za tym idzie, ewaluacja, stała się jednym z bardziej podstawowych procesów badawczych we współczesnych przedsiębiorstwach.

Teleadresowe bazy danych

Przydatnym elementem w prowadzeniu biznesu, mogą się także okazać bazy teleadresowe, które będziemy mogli zbudować podczas sondaży, oczywiście pod warunkiem, iż badane przez nas osoby wyrażą zgodę na wprowadzenie ich danych personalnych oraz teleadresowych do bazy danych oraz wyrażą zgodę na przykład na otrzymywanie materiałów reklamowych, dzięki czemu będziemy mogli wysyłać im odpowiednie materiały reklamowe.


Promowanie nowego produktu

Promowanie nowego produktu

W dzisiejszym artykule zajmiemy się przede wszystkim kwestia samej już wnikliwej promocji nowego produktu, a za przykład posłuży nam już znany z poprzednich tekstów rynek farmaceutyczny. Weźmiemy więc po uwagę wszystkie czynniki charakterystyczne dla tego rynku, przypadkowe przedsiębiorstwo produkujące lekarstwa, oraz określimy rodzaj działań marketingowych, mających na celu osiągnięcie wysokiego poziomu sprzedaży nowo wdrożonego do oferty produktu, którego produkcja oczywiście została wcześniej ustalona na podstawie wnikliwych badań rynkowych.

Biznesowe bazy danych

Jak już niejednokrotnie podkreślaliśmy, aby skutecznie wypromować jakikolwiek produkt, należy przede wszystkim pozwolić potencjalnym klientom dokładnie poznać nasz produkt. W tym szczególnym przypadku chodzi nam o to, aby wybrać z bazy lekarzy wszystkich przedstawicieli danej specjalizacji, którzy będą zainteresowani naszym nowym produktem, a następnie wysłać do nich wszystkich odpowiednie materiały promocyjne, rzetelnie przedstawiać konkretny produkt i wyrobić u lekarzy przeświadczenie iż jest on całkiem dobrą alternatywą dla istniejących już produktów. Odpowiednie bazy biznesowe zawierające dane adresowe lekarzy, wyfiltrowane dzięki aplikacjom dedykowanym, na które następnie będziemy mogli rozesłać ulotki reklamowe przedstawiające nasz nowy specyfik, jako skuteczne lekarstwo na dane choroby, do zastosowania w odpowiednich przypadkach.

Kolportaż ulotek w oparciu o bazy danych

Aby skutecznie zaś dostarczyć ulotki do wszystkich wysegregowanych z bazy lekarzy specjalistów, warto wykorzystać aplikacje CRM, i tym samym dochodzimy do sedna dzisiejszego artykułu, czyli do skutecznej metody promocji nowych lekarstw na rynku farmaceutycznym. Tutaj zastosowany jest profesjonalny kolportaż ulotek reklamowych, w oparciu o wybrane adresy, wyselekcjonowanych z bazy lekarzy specjalistów w danej dziedzinie medycyny, którzy będą z racji wykonywanego zawodu zainteresowani naszym nowym specyfikiem.


Opracowania statystyczne

To, jak bardzo przydatna w prowadzeniu współczesnego przedsiębiorstwa, jest statystyka, oraz dziedziny pokrewne, dowiedliśmy już w poprzednim artykule, aczkolwiek w tym także będziemy w dalszym ciągu zajmowali się statystką i pochodnymi. Niemniej jednak w nieco innym wymiarze i zakresie, bowiem opowiemy nieco szerzej o pozycji jaką zajmują gotowe opracowania statystyczne, czyli zbiory informacji statystycznych, już poddanych analizie i odpowiednio usystematyzowanych, dzięki czemu też, gotowych do natychmiastowego zastosowania w działaniu.

Zastosowanie bazy lekarzy

Jeśli zdecydujemy się jako przykładem posłużyć po raz kolejny rynkiem farmaceutycznym, to trzeba będzie powiedzieć, że także w tym przypadku, dość istotną rolę odgrywać będzie odpowiednio przygotowana baza lekarzy, z której będzie można wyciągnąć konkretne informacje na temat poszczególnych lekarzy, oraz poddać ich ewentualnym badaniom. Możemy jednakże powiedzieć, iż baza lekarzy będzie tutaj przydatna także w innym celu, aczkolwiek odłożymy to zagadnienie chwilowo na bok, wracając do meritum, czyli do opracowań statystycznych. Musimy tutaj powiedzieć, iż opracowania statystyczne, to rzeczowe badania, przeprowadzane na danym segmencie rynku, których wyniki, po odpowiedniej obróbce, mogą być przedstawione w różnorodnych formach, niezależnie jednak od tego, są to wyniki idealnie nadające się do zastosowanie w procesie decyzyjnym przedsiębiorstwa. Jednym słowem opracowania statystyczne, to gotowe statystyczne analizy rynku, przygotowane z góry, przez co nie trzeba zlecać ani też czekać na ich wykonanie, bowiem w przypadku najpopularniejszych branż, a taka niewątpliwie jest rynek farmaceutyczny, opracowania są przez agencje badawcze wykonywane systematycznie, gdyż nie ma tutaj najmniejszych obaw o prawidłowy zbyt.

Możemy teraz już spokojnie powiedzieć, o jeszcze jednym zastosowaniu dla bazy lekarzy. Mianowicie jest to także działanie marketingowe, o których była mowa w poprzednim artykule, niemniej jednak tym razem będziemy atakowali wszystkich poszczególnym lekarzy. Naszym zadaniem będzie bowiem poprawna, reklamowych, dzięki czemu, każdy z lekarzy w danej branży, będzie dokładnie poinformowany o nowych specyfikach, oraz ich najważniejszych parametrach. Badania opinii lekarzy, zapewni nam wiedzę o nowym specyfiku, oraz odpowiednio go przedstawi lekarzom, będziemy mogli liczyć na jakiekolwiek efekty w postaci systematycznego wzrostu sprzedaży nowego specyfiku.


Statystyka w marketingu

Statystyka medyczna

Działania marketingowe, nastawione na pozyskiwanie nowych klientów dla przedsiębiorstw, to bardzo ważny aspekt, szczególnie w przypadku nowych produktów. Chodzi tutaj o to, iż przykład w sytuacji, kiedy badania rynku, dowiodły, iż na rynku farmaceutycznym, widać dość wyraźnie zapotrzebowanie na pewien rodzaj specyfików, samo ich wyprodukowanie nie jest jeszcze niczym nadzwyczajnym, bowiem tyle potrafi zrobić każde przedsiębiorstwo farmaceutyczne. Dobry biznesem natomiast, bez trudu przeprowadzi odpowiednie działania marketingowe mające na celu sprzedaż owego specyfiku, co przecież nie jest wcale takie proste.

Bazy danych lekarzy

W tym szczególnym przypadku, przydatną dziedziną wiedzy staje się na przykład statystyka, a ściślej rzecz biorąc wykorzystane tutaj będą przede wszystkim obliczenia statystyczne, które pokażą przedsiębiorcy, na jak wysoki poziom sprzedaży może liczyć, oczywiście z uwzględnieniem błędu statystycznego. W celu przeprowadzania odpowiednich badań oraz obliczeń statystycznych, koniecznie trzeba najpierw pozyskać informacje na odpowiedniej próbie statystycznej, w przypadku zaś medykamentów będą to przedstawiciele świata medycyny, czyli lekarze, oraz farmaceuci. W tym celu niezbędne będą nam bazy lekarzy, z których będzie można wytypować grupę tych lekarzy, którzy z racji posiadanej specjalizacji, będą danym specyfikiem zainteresowanie. Oczywiście z całą pewnością będzie ich zbyt dużo aby możliwe było zbadanie opinii wszystkich, toteż trzeba będzie podejść do zagadnienia ze statystycznego punktu widzenia. Trzeba będzie wybrać odpowiednią grupę reprezentatywną, a następnie przygotować odpowiedni mailing do lekarzy zaś będą musieli tylko odebrać pocztę email, oraz odpowiedzieć na konkretne pytania.

Zastosowanie baz danych lekarzy

Dopiero w następnej kolejności możliwe będzie przystąpienie do produkcji, oczywiście po uprzednim przeanalizowania wyników badań, czyli po przeprowadzeniu odpowiednich obliczeń statystycznych. Produkcja zaś będzie uwzględniała przewidywane przez lekarzy zapotrzebowanie, co jest tutaj najważniejszym elementem, bowiem dobre dopasowanie ilości produkcji do zbytu na dany specyfik, jest jednym z podstawowych kluczy do sukcesu na każdej płaszczyźnie, oraz na każdym rynku, nie tylko w przypadku farmaceutyki.

Jak więc widzimy, statystyka medyczna, jako nauka, jest dla działań marketingowych, bardzo ważna, bowiem zapewnia odpowiednie informacje, na podstawie których, przedsiębiorca może podejmować odpowiednie, kluczowe dla swojej działalności decyzje biznesowe.


Skuteczne badania rynku

noimage

Jednym ze zdecydowanie najistotniejszych działań, niezbędnych do przeprowadzenia w każdym przypadku, jest rzetelne badanie rynku, które wykonywane będzie przez odpowiednie, zatrudniane przez przedsiębiorców w tym właśnie celu agencje badawcze. Jest to dość skomplikowany proces, przez co też, samodzielne przeprowadzenie badania rynku, jest raczej niezbyt dobrym rozwiązaniem, tym bardziej, iż w jego wyniku mamy zamiar uzyskać informacje, które posłużą nam jako podstawa do podejmowania odpowiednich decyzji, kluczowych dla kierunku rozwoju przedsiębiorstwa. Continue reading